I jeden údržbář může zvýšit produktivitu milionové firmy

Šlapanická firma Kili si dala za cíl zvýšit produktivitu firmy, a tak začala hledat způsob, jak se postarat o své nemovitosti mnohem efektivněji. Díky spolupráci s odborníky na facility a property management získala větší kontrolu nad správou majetku a jistotu v legislativních záležitostech. Místo toho, aby problémy hasila pět minut po dvanácté, jim teď aktivně předchází.

3 přínosy služby pohledem klienta

  • Vyšší produktivita firmy díky zefektivnění procesů,
  • více kontroly nad správou majetku a méně práce s operativou,
  • méně kritických situací díky proaktivnímu přístupu odborníků.

Správa objektů svépomocí zabírala příliš mnoho času

Kdo staví či rekonstruuje a hledá kvalitní materiály a vybavení, šlapanická firma Kili je synonymem spolehlivosti. Na trhu se pohybuje více než 25 let, má stovky zaměstnanců, provozuje 10 obchodních a 2 školicí centra a nabízí prvotřídní kvalitu produktů se špičkovými službami.

Pobočky Kili najdete po celém Česku a jejich sídlo pak na jihu Moravy – ve Šlapanicích. Chod tohoto objektu, který obsahuje výrobní a skladové haly, showroom a administrativní zázemí, si do r. 2021 zajišťovala firma vlastními silami. Postupně se však začaly objevovat první překážky:

  • správa objektu zabírala příliš mnoho času, který by se dal využít mnohem efektivněji,
  • bez organizační a procesní struktury byly mnohé činnosti při zajištění chodu objektu nahodilé a chaotické,
  • chyběl plán revizí a vhodní dodavatelé pro jejich zabezpečení,
  • panovala nejistota, zda jsou splněny veškeré legislativní povinnosti.

Společnost Kili se tedy rozhodla oslovit několik firem z oblasti facility a property managementu, ze kterých nakonec vybrala PFM-Service.

“Není nic horšího než špatná spolupráce. Podnikání je o lidech a záleží opravdu na všech – od údržbáře až po ředitele. I proto jsme si při výběru facility managera dali opravdu záležet. Zvolili jsme partnera, který má profesionální, ale přitom lidský přístup. Protože právě ten je mnohdy tím nejdůležitějším aspektem, na kterém všechno stojí a padá. V praxi se o tom ujišťujeme neustále – hlavně pak ve chvílích, kdy nás technik sám od sebe osloví s nějakým nápadem, jak věci dělat lépe a vyhnout se případným problémům. Kolik nám to už ušetřilo času a nervů? To se snad ani nedá vyčíslit.”

Libor Procházka, jednatel a ekonomický ředitel Kili

Hlavní přínos – více kontroly a méně operativy

Správa a chod centrály Kili ve Šlapanicích je od roku 2021 plně v rukou facility a property managerů z PFM-Service. Ti se starají především o výrobní a skladové prostory, showroom a administrativní zázemí firmy včetně venkovních prostor. Zajišťují vše od výměny žárovky přes revize, požární bezpečnost, BOZP a péči o zeleň až po stavební úpravy. Převzali do správy také objekt v Třebíči, kde se nachází sklad, prodejna a administrativní zázemí.

Mezi hlavní přínosy této služby patří podle klienta:

  • komunikace s jedním dodavatelem, který zajistí vše od A do Z,
  • větší kontrola nad správou budov včetně plánovaných i nahodilých oprav, 
  • pořádek v revizích: od termínů přes dokumentaci až po zajištění vhodných dodavatelů,
  • bezvadné technické fungování budov, aniž by bylo potřeba denně něco řešit,
  • pocit jistoty, že se o nemovitost starají odborníci, kteří nejen “hasí požár”, ale sami přicházejí s nápady, jak procesy zefektivnit a určitým situacím předcházet.

Další plány a doporučení na závěr

Se službou je klient spokojen. Ostatním firmám ji může doporučit, hlavně z důvodu úspory času, který jde díky tomu využít mnohem efektivněji.